Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

salaris hostess

  • marscha

    Hey M en Jose,

    Ik ben ook aangenomen bij sunweb en ook aangenomen ik vertrek 8 April naar Kreta. Hoe is het bij jullie gegaan?

    Groetjes Marscha

  • Maro

    Hey meiden, maak je borst maar nat als je als hostess wil werken. Lijkt allemaal zo leuk maar 't is keihard werken, Je zit soms uren op de luchthaven,

    omdat er gasten op verschillende vluchten aankomen. Je kunt wel zeggen, dat het gewoon “productiewerk” is of “slavernij”. Denk goed na voordat

    je er aan begint, Er waren veel meiden geweest die snel weer terug kwamen naar NL omdat ze het niet aankonden. Veel vrije tijd heb je dus niet.

    En voor dat schijt loontje, kun je beter wat anders doen. Het zijn lange werkdagen. Je hebt veel ‘repeaters’ onder de gasten, dus veel excursies zul

    je niet zo snel verkopen om je kas te spekken.

  • A

    Na alle reactie's te hebben gelezen, kom ik tot de conclusie dat Maro de enige is met een goed geschreven stukje.

    Als jullie als hostessen (dus visitekaartjes) aan de slag willen, zou ik eerst maar eens wat gaan doen aan de Nederlandse taal. Je moet namelijk ook verslagen schrijven en wel FOUTLOOS en met een goede zinsopbouw. Het verbaasd mij dat gerenommeerde reisorganisatie's als TUI, Sunweb, Arke of noem maar op, jonge (goedkope krachten) dames aannemen die blijkbaar weinig tot geen werk- of levenservaring en weinig mensenkennis hebben opgebouwd. Daarnaast het uitbetalen van zeer lage salarissen. Ik vind het ronduit schandalig. Daar mag dan gebruik van auto, telefoon en onderdak tegenover staan maar jij als hostess hebt een grote verantwoording. Wat als iemand op een eenzame plek een hartinfarct krijgt.

    Wat doe je? Of iemand komt te overlijden. Ik heb het zelf meegemaakt en het was beslist niet gemakkelijk.

    Helaas zijn de hostess-salarissen voor mij echt te laag. Mijn betalingen in Nederland lopen gewoon door. Ik heb geen partner dus moet ik als alleenverdiener rond de 1300 netto maandelijks blijven opbrengen aan hypoyheek, vaste lasten en verzekeringen. OK, vaste lasten zoals water en electra kan ik laten afsluiten. Kortom, tussen de 1450 en 1600 euro netto per maand komt beter in mijn richting. Als ik een dergelijk salaris als hostess zou verdienen, zou ik er keihard voor werken. Bovendien weet ik uit ervaring dat een goed salaris motiveert en je voelt je financieel gewaardeerd en gerespecteerd. Ik zou vliegen voor mijn werkgever. Helaas zal een baan als hostess voor mij niet haalbaar zijn vanwege het lage salaris. Jammer hoor, want ik zou echt een hele goeie voor de baas zijn.

    Doe jullie voordeel met mijn stukje. Succes allemaal. Groeten, A.

  • Maro

    Hallo A,

    Ik heb 10 jaren als standplaatshostess in Turkije en Griekenland gewerkt. Het was echt keihard werken. Maar in die jaren kon je toen nog echt goed geld verdienen (redelijke

    maandsalaris, goede excursieverkoop en andere commissies van o.a. autoverhuurbedrijven, juwelierszaken enz.). Alhoewel ik het nog steeds een leuke baan vind, ben ik

    3 jaren geleden toch maar meegestopt. Aangezien de laatste jaren de kleine reisorganisaties failliet gingen of fuseerden, vind je nu nog alleen maar grote reisorganisaties/

    TO. Waarbij goede service naar de gasten toe ontbreken. De salaris erg laag zijn. Lange werkdagen (productiewerk bijv. bij Sundio, TUI, OAD enz).

    De meiden die ze nu in dienst nemen zijn erg jong en hebben niet zoveel levenservaring. Die willen alleen maar uitgaan en feest vieren. Zijn dus niet professioneel aan het werk.

    Wat mij ook tegenviel de laatste jaren, was dat de gasten mondiger waren en agressief. Wilden voor een dubbeltje op de eerste rang. Jongeren die op vakantie waren,

    gedroegen zich a-sociaal. Geen respect voor de plaatselijke bevolking.

    Het werk mis ik nog steeds.

  • manon

    ik las dat je als hostess ook je appartement kreeg , vervoer , verzekering en telefoon waar moet je dan gaan werken om dat bij je salaris als extra krijgt ??

  • manon

    hee sanne , bij welke reisorganisatie moet ik dan gaan solliciteren ??

  • melek

    Je gaat ten eerste niet werken voor een reisburo, maar voor een touroperator.

    Het ligt eraan waar je werkt ben je alleen op een bestemming zal een hotel kamer/ of appartement voor jezelf zijn.

    Maar het kan ook gebeuren dat er bij de lokale agent een andere touroperator uit ander land en dan kan het zijn dat je gewoon met die andere in 1 hotelkamer of appaertement moet verblijven.

    En soms moet je constant verhuizen ik in 2012 maar 11x en geen wasmachine.

    Soms is het gewoon slecht geregeld