Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Reisleiding 2010

  • lis

    Hoi allemaal!

    Ik ben 20 jaar en wordt in maart 21. Ik volg momenteel de studie Toerisme, ik heb al mijn theorie afgesloten en ben nu bezig met mijn laatste stage, die ik volg in het reisbureau. Hierna wil ik ontzettend graag aan de slag als reisleidster.

    Ik kom al jaren in Bodrum en ben hier helemaal verliefd op, eigenlijk op alles wat Turks is! Ik begin eind oktober ook met Turkse les.

    Nu is mijn vraag, als ik ga solliciteren, zijn er touroperators waar ik beter niet kan solliciteren? En als ik aangeef dat ik Turkse les heb en al jaren in Turkije kom, vergroot dit mijn kansen op een plaatsing in Turkije, het liefst Bodrum?

    Hopelijk heeft iemand antwoord! En als er überhaupt iemand is die dit leest die ook als reisleid(st)er werkt of heeft gewerkt, lijkt het me leuk om in contact te komen om erover te praten!

    Alvast bedankt!

  • Manon

    Hoi lis,

    Ik ben zelf ook 20 en word in januari 21 en ben momenteel bezig met een baan zoeken als hostess in Turkije. Ik kom al 6 jaar 2x per jaar in Marmaris en zou dol graag daar als hostess willen werken. Nou heb ik al met verschillende organisaties gebeld/gemaild en deze zeggen allemaal hetzelfde. Je moet flexibel zijn en bereid zijn de keuze te accepteren dat je niet in Turkije kan komen, omdat zij elk jaar meer dan 450 werknemers aan nemen en als deze allemaal hun keuzes op gaan geven waar zij heen zouden willen gaan, het een chaos zou worden. De tip die ze mij gaven was om een Turkse reisorganisatie te zoeken maar deze zijn er bijna niet meer. Ik ken ook de eigenaar van een cafe in Marmaris die mij voor heeft gesteld aan een vrouw van Oad maar ook deze zei hetzelfde. Zij zei als het seizoen rustig is in Turkije moet je er vrede mee kunnen hebben dat je over geplaatst kan worden naar bijv. Griekenland. Ik hoop toch dat je een baan zult vinden als hostess!

    Groetjes manon

  • denise

    hoi lis

    misschien is mijn reactie wel erg laat maar miss beter laat dan nooit toch ? ;)

    ik heb zelf stage gelopen in bodrum in 2009 ik begon voor T.O tourmax die ging failliet en ben toen gaan stage lopen bij sunway hotel in gumbet.

    ik heb vorige week mijn opleiding toeristische informatie turkije afgerond.

    ik ben dus opzoek gegaan naar werk als reisleidster, ik heb aangegeven dat ik graag naar turkije wil en ondangs dat mijn opleiding gericht is op turkije

    houden ze er geen rekening mee waar ze je plaatsen.

    erg teleurstellend dus.

    ik ben erg benieuwd of jij nog iets hebt kunnen vinden of goede tips van iemand hebt gekregen.

    groetjes denise

  • lisanne

    Heyy

    Ik ben inmiddels aangenomen bij Sundio! (sunweb jiba vaya of sudtours)

    Bestemming en welke TO hoor ik rond half februari pas dus dat is nog spannend.. Ben benieuwd!

    Hebben jullie gesolliciteerd of al een baan voor de zomer?

    Xxx

  • Joanne

    Hoi Lisanne,

    ik lees dat je aangenomen bent bij Sundio. Mag ik vragen wanneer je op de selectiedag bent geweest.

    Ik ben namelijk ook daar geweest en dat was de 19de, misschien hebben we elkaar wel gezien.

    Groetjes Joanne

  • lisanne

    Hoi hoi

    Ik was er op 8 december!

    Tijdje terug alweer..

    Het wachten op de bestemming duurt zo lang! :(