Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sollicitatie hostess

  • floor

    Hallo,

    In januari heb mijn sollicitatiegesprek bij TUI, maar ik heb geen idee hoe de sollicitatieprocedure eruit ziet.

    Kan iemand mij vertellen wat ze ongeveer gaan vragen, hoeveel gesprekken heb, moet je ook een soort examen afleggen? Ik volg geen toeristische opleiding, voor mij is dit dus helemaal nieuw.

    Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

    Alvast bedankt.

  • Aranka

    Je geen zorgen maken. Gewoon jezelf zijn. Ze vragen een beetje wat je denkt dat de functie inhoud, hoe je zou handelen in bepaalde sitiuaties en op zo'n manier kirjgen zij een goed beeld van jouw of je wel of niet geschikt bent. Meestal moet je ook wat Engels praten. Misschien heb je een 2e gesprek maar dat is het dan ook.

    De rest krijg je intern bij aanname.

    Ga lekker casual (netjes maar niet stijf in rok) daarheen en wees gewoon niet zenuwachtig en vooral jezelf, daar bereik je het meeste mee!

    Succes!!

  • Atheense

    Een goede voorbereiding is het halve werk. Bekijk de brochure van de reisorganisatie, lees over de reisorganisatie, de vakantie bestemmingen die ze in hun brochure aanbieden. Kijk ook van te voren of de reisorganisatie wel bij je past, er wordt immers van je verwacht dat je het visitekaartje van de organisatie word.Wees vooral jezelf, of je nu een broek of rok aantrekt het maakt allemaal niet uit.

    Heb je eenmaal de benoeming tot hostess in je zak, verdiep je dan alsjeblieft heel goed in het vakantieland. De taal, cultuur, de bezienswaardigheden etc. Niets is zo storend als een hostess die niets weet over het land. Luister naar de mensen ipv continue te praten, wees vriendelijk maar niet te amicaal, denk met de gasten mee en last butnot least laat je niet uit het veld slaan als het een dag tegenzit.