Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hostess of reisbegeleiding

  • elif123

    Hallo iedereen,

    Ik volg op dit moment de opleiding hbo communicatie en ik wil in februari 2010 graag voor een tijd naar het buitenland. Hostess/reisbegeleiding lijkt mij erg leuk om te doen. Ik heb alleen geen toerisme ervaring (behalve dat ik nu werk voor een reisorganisatie op de afdeling product en realisatie) en ik heb geen ervaring met begeleiden van groepen. Ik heb nu nog een jaar om mij te ontwikkelen en ik vroeg mij af er cursussen zijn voor het begeleiden van groepen, of dat iemand nog een tip heeft hoe ik mij kan voorbereiden/ontwikkelen om een kans te maken. Ik hoor het graag :)

    Groetjes Elif

  • Floffie

    Hallo Elif,

    Als je echt reisbegeleidster wilt worden zul je op de een of ander manier kennis moeten vergaren. De IVOR opleiding is daar heel geschikt voor. Staat ook hoog aangeschreven en ze geven een baangarantie.

    Wel zou je zonder gerichte opleiding en/of ervaring als standplaatshostess kunnen solliciteren. Bij de meeste grote touroperators beginnen ze daar in oktober/november al mee voor het zomerseizoen in het daarop volgende jaar.

    Groetjes,

    Floor

  • elif123

    thanx voor jullie antwoorden!! IVOR had ik idd ook al gevonden. Ik studeer in februari 2010 af als het goed is, ik zal ht eerst zonder IVOR gaan proberen omdat ik er helaas het geld niet voor heb. Mocht dit niet lukken dan begin ik aan die studie en probeer ik het jaar erop het weer

  • Ivo

    Beste Elif,

    Zelf ben ik op zoek naar een studie ook in die trend, weet alleen nog niet zeker welke opleiding precies.

    Als vakantiebaantje ga/ging ik mee als host in de bus.

    Wanneer je helemaal niks te doen hebt, kun je 2 x per week naar Spanje gaan bijvoorbeeld (dat heb ik nu dus)

    En zelf wil ik gaan vragen of ik daar met een vakantie begeleider een tijdje mee mag lopen in Spanje…

    Als je meer wilt weten of iets, dan kun je mailen, hopelijk kan ik je dan nog meer helpen :)

    Groetjes Ivo