Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn vraag over hostess standplaats buitenland

  • Tanja de Gruijl

    Vanaf eind 2008 wil ik de grote stap nemen om mijn goed betaalde fulltime baan in Nederland op te zeggen en als hostess in het buitenland (Carib.gebied, Afrika of Ned.Antillen) te gaan werken. Ik ben HBO-opgeleid (maatschappelijk werker) en werk bij defensie. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, om zo sneller een baan te kunnen krijgen als hostess. Ik voldoe aan de profielen die men meestal stelt, maar heb echter geen opleiding in het toerisme gehad. Er zijn vele opleidingen die je kan doen.Van LOI totaan dure opleidingen. Mijn vraag: welke cursus of opleiding is aan te raden en hoe kan ik deze grote stap het beste aanpakken. Tools en tips zijn van harte welkom.

  • Sanne

    Hallo Tanja,

    Ik ben Sanne en ik heb afgelopen jaar voor een grote reisorganisatie gewerkt en wat ik weet is dat zij ook mensen aannamen die geen toeristische opleisding hebben gehad. Het is meer gebaseert op je talen, je wilskracht en je inzet.

    Wel moet ike rbij zeggen dat het meestal altijd het geval is dat je binne europa begint, met uitzondering van egypte en marroko.

    Pas als je ervaring heb opgedaan en ze je sterk genoeg vinden sturen ze je verder weg. Ook kreeg je bij deze reisorganisatie ene interne schooling waarbij je dus nog werd opgeleid. Ik weet niet of ik op forums de naam van deze maatschappij mag neerzetten, zo ja dan zal ik deze geven

    groetjes Sanne